مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

اگر شما هم مثل بسیاری از افراد در میان مدل ها و اسامی مختلف لپ تاپ های شرکت لنوو (Lenovo) گیر افتاده اید و نمی دانید علت این همه سری مختلف چیست و هر کدام برای کدام دسته از افراد مناسب است با ما همراه باشید!

 

ممکن است شما نیز همانند بسیاری دیگر قصد خرید لپ تاپی از شرکت نام آشنای لنوو را داشته باشید و در بازار میان انواع و اقسام مختلف لپ تاپ های این شرکت گیج شده و نیاز به راهنمایی داشته باشید. علاوه بر این پس از مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم سری به لپ تاپ های استوک لنووی ارزان قیمت  20 استوک داشته باشید.

در ادامه به بررسی مدل های ThinkPad, Ideapad, Yoga و Legion خواهیم داشت.

در ابتدا نیاز است توضیحی کلی در رابطه با مدل لپ تاپ های این شرکت داشته باشیم.در حال حاضر 5 خط تولید مختلف از لپ تاچ های این شرکت وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های به خصوص خود می باشند.

 

سری تینک پد (THINKPAD) :

ThinkPad های لنوو برای کارهای اداری طراحی و تولید شده اند. اگر به دنبال لپ تاپی می گردید که در محیط کار با آن راحت باشید و سخت افزاری قدرتمند داشته و در عین حال تمام پورت های لازم و ضروری را نیز داشته باشد در این صورت سری تینک پد مخصوص شماست .

  • ThinkPad X

این دسته، بسیار سبک وزن و قابل حمل (UltraPortable) می باشند. دستگاهی مانند ThinkPad X1 Carbon جزو همین دسته است که با طراحی نازک خود و در عین حال سخت افزار بالارده و قدرتمند خود و صفحه 4K و بلندگو های دالبی نظر هر فردی را به خود جلب میکند.

  • ThinkPad T

سری T دستگاه هایی بادوام و کارآمد می باشند. دستگاه هایی که در اکثر مواقع قابلیت حمل و وزن خود را فدای دوام و مقاومت در برابر سختی های موجود در محیط کار کرده اند. پرچمدار این سری در سال 2020 ThinkPad T580 می باشد که بسیار استحکام بالایی در برابر ضربات و اتفاقات ناخوشایند دارد . دستگاهی که شارژدهی حیرت انگیز 27 ساعت را برای شما به ارمغان می آورد.

  • ThinkPad P

سری P شباهت بسیاری با سری T دارد با این تفاوت که این سری مقداری قدرتمند تر و عملکرد بهتری را ارائه می دهند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. دستگاه ThinkPad P52 اولین دستگاه دنیا با قابلیت نمایش واقعیت مجازی از این دسته می باشد.

  • ThinkPad E

سری E  دستگاه های مقرون به صرفه ی این خط تولید هستند که با هدف پاسخگویی به نیاز های موجود در کسب و کارهای کوچک تولید می شوند. دستگاه هایی خوش قیمت که در عین قیمت مناسب  عملکرد مناسبی نیز ارائه می دهند.

  • ThinkPad L

این دسته نیز همانند سری E  دستگاه هایی مناسب برای افراد با بودجه محدود می باشند . دستگاه هایی که در اندازه های 13 تا 15 اینچ تولید  و پاسخگوی نیاز های روزمره شما خواهند بود.

  • ThinkPad A

سری میان رده که با هدف برآورده کردن نیاز های قشر حرفه ای  پا به میدان گذاشته اند. این سری اخیرا اضافه شده و در گذشته وجود نداشتند و از پردازنده های سری رایزن (Ryzen) شرکت  ای ام دی (AMD) بهره می برند.

  • ThinkPad 13

این دسته برای کلاس های درس طراحی شده و در بازار عرضه می شوند. تنها مدل موجود این دسته ChromeBook 13 می باشد .

 

سری آیدیاپد (IDEAPAD) :

سری دوست داشتنی آیدیاپد که چند سالی از طول عمر خط تولید آن بیشتر نمی گذرد، برای انجام کارهای روزمره تولید شده و مناسب افرادی عادی است که به دنبال انجام کارهای حرفه ای نیستند. 

از نظر عملکرد و قدرت هرچند که به پای برترین های سری تینک پد نمی رسند اما  در سطح مقبولی قرار دارند و می توان برای انجام پخش فیلم های باکیفیت ، چرخ زدن در وب و حتی اجرای برخی از بازی ها نیز روی آن ها حساب کرد.

  • Ideapad 700

به طور کلی گران قیمت ترین گروه لپ تاپ های سری آیدیاپد  شامل این دسته می شود که بهترین عملکرد و قدرت را  نیز در بین سری 700 می توان دید. این دسته شامل لپ تاپ هایی از 13 تا 15 اینچ می شود.

  • Ideapad 500

سری 500 یک سطح پایین تر از سری 700 قرار میگیرند که رنج قیمتی مناسب تری دارند    

  • Ideapad 300

این دسته به عنوان مقرون به صرفه شناخته می شود که شامل دستگاه هایی از 14 تا 17 اینچ می شود. شاید این دستگاه ها  از نظر مشخصات و سخت افزار بهترین نباشند ولی برای افراد عادی و هم چنین کارهای دانش آموزی بهترین انتخاب می باشند.

  • Ideapad 100

دسته ی آخر از سری آیدیاپد که ارزان ترین دستگاه های این سری را در خود جای داده است، مناسب افرادی که نمی خواهند برای خرید لپ تاپ  هزینه ی زیادی متقبل شوند. طراحی و سخت افزار این دستگاه ها شما را شگفت زده نخواهد کرد ولی جوابگوی نیاز های ابتدایی زوانه شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید>>لپ تاپ های استوک دانش آموزی ارزان قیمت 

سری یوگا (YOGA) :

سری یوگای شرکت لنوو جزو سری لپ تاپ هایی است که اخیرا اضافه شده است.  دستگاه های هایبرید و 2-در-1 که در نگاه اول شیفته ی آنها خواهید شد. این دستگاه ها  برای کسانی مناسب تر است که می خواهند لپ تاپ و تبلت را در کنار هم داشته باشند. زیرا دستگاه های هایبرید (Hybrid) قابلیت این را دارند که به لطف صفحه نمایش لمسی و همچنین تغییر شکل خود که عموما به دو صورت جدا شدن صفحه نمایش از  بدنه ی دستگاه و یا چرخش 360 درجه ی صفحه نمایش  همانند تبلت قابل استفاده باشند. در سری Yoga این مسئله را در خاطر داشته باشید که هرچه عدد مدل دستگاه بالاتر باشد آن دستگاه قدرتمند تر و گران قیمت تر است.

 

  • Yoga 900:

یکه تاز سری دستگاه های یوگا!  گران قیمت ترین دستگاه های این سری با بهترین مشخصات . به عنوان مثال Yoga 920 Vibes دستگاهی خیره کننده است که برچسب قیمتی 1500 یورویی دارد.

  • Yoga 700:

یوگا 700 خود به دو بخش 720 و 730 تقسیم می شود که هر دو دارای دستگاه هایی 13 و 15 اینچی هستند. هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد برچسب قیمتی آن نیز بالاتر می رود. 

  • Yoga 500:

دستگاه های یوگا 530 و 510 با دو پردازنده ی اینتل و یا  AMD روانه ی بازار می شوند که دست خریدار در انتخاب را بازتر می کند.

  • Yoga 300:

دستگاه هایی استوک ارزان قیمت  با صفحه نمایش 11 اینچی و بسیار سبک وزن که قیمت هایی تا 200 یورو نیز در میان این دسته دیده می شود.

 

سری لیجن (LEGION) :

این سری با نام سری Y نیز شناخته می شوند . دستگاه های این بخش قدرتمند، با دوام با طراحی های زیبا می باشند. به عنوان مثال Y530 و Y520 دو دستگاه از این سری می باشند که صفحه نمایشی 15.6 اینچی ، کارت گرافیک انویدیا و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع SSD دارند.

 

سری لنوو (LENOVO) :

و در نهایت آخرین دسته  از لپ تاپ های این شرکت که هم نام با اسم خود آن است. این دستگاه ها بیشتر به این خاطر که در دیگر دسته ها قرار ندارند و مربوط به گروه خاصی نیستند با این نام نامگذاری شده اند. لپ تاپ های این بخش مقرون به صرفه و مناسب کسب و کارهای کوچک و مدرسه ها می باشد.

  • Lenovo N:

کروم بوک ها و لپ تاپ های آموزشی که در میان آنها دستگاه های هابرید نیز دیده می شود.

  • Lenovo V:

دستگاه هایی 15 و 14 اینچی با فضای ذخیره سازی زیاد  و به روزترین قابلیت های امنیتی که در کنار پورت های تقریبا تمام نیاز های کسب و کار شما را برآورده خواهند نمود.

https://1da.ir/KsAi14

https://0rz.tw/ZvIod

https://opizo.com/WtV7yA

yun.ir/x7qwd

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۸:۵۵
سریاس خزانی

منظور از عسل وحشی چیه؟

وقتی بخوایم توضیح بدیم که منظور از عنوان وحشی برای این ماده زردرنگ خوشمزه چیه، اول باید بدونین که دو تا چیز مثل زنبورعسل  وحشی و عسل گل‌های وحشی توی تولید این مدل تاثیر داره.

میپرسین یعنی چی؟

وقتی به یه عسل، وحشی گفته میشه که یا زنبورش یا نوع گلی که زنبور استفاده کرده، وحشی باشه.
از اونجایی که زنبورهای وحشی این مدل از عسل رو تولید میکنن، بد نیست اینم بدونین که تفاوت زنبورهای وحشی با زنبورهای اهلی اینه که این دسته از زنبورها از انواع گل‌ها تغذیه میکنن.

زنبورهای اهلی همون زنبورهایی هستن که زنبوردارها براشون کندو میسازن و کندوها رو نزدیک یه مدل گل مثل اقاقیا، آویشن و غیره میزارن.

بخاطر همین این زنبورها فقط اطراف همون محیط هستن و فقط از همون گل‌ها تغذیه میکنن.

ولی زنبورهای وحشی اصلا چنین خصلتی ندارن.

چون که اونها مثل عشایرها از جایی به جای دیگه میرن.

بخاطر همین فقط یه نوع گل رو استفاده نمی کنن و ممکنه که گرده گل‌های متفاوتی رو بخورن.

بخاطر همین به ماده‌ای که این زنبورها تولید میکنن، عسل وحشی گفته میشه.

  • از نظر کیفیت:

عسل وحشی کیفیت بسیار بالایی دارد که قابل قیاس با عسل های دیگر نیست و حتی با عسل های

طبیعی و ارگانیک نیز متفاوت است. عسل هایی که در شکاف کوه ها تولید می شود از این جهت با

عسل های دیگر تفاوت دارد

یکی از تفاوت های عسل کوهی با عسل های دیگر در طمع و مزه ویژه عسل کوهی است.

در واقع طعم و مزه چیزی است که هیچ آزمایشگاهی قادر به آزمایش آن نیست و هیچ زبانی

هم قادر به توصیف آن نیست. درست شبیه این است که به فردی که هرگز سیب ندیده و

نخورده است بخواهید مزه و عطر سیب را توضیح بدهید! با این توضیحات روشن می شود که

عسل کوهی یا عسل وحشی یعنی عسلی که زنبورهای عسل وحشی به طور خودجوش

و بدون دخالت و خواست انسان تولید می کنند بسیار کمیاب و نایاب هستند و باید ادعای افراد

مدعی در مورد داشتن این عسل را به سختی پذیرفت.

تفاوت عسل کوهی با عسل مرغوب طبیعی از نظر آزمایشگاه

از نظر فاکتورهای آزمایشگاهی تفاوت چندانی میان این دو عسل وجود ندارد.

فاکتورهایی که در آزمایشگاه در مورد عسل آزمایش می شوند عبارتند از :

  • میزان ساکارز
  • میزان آب
  • میزان دیاستاز
  • میزان HMF
  • میزان اسیدیته

اگر عسل کوهی و عسل خالص بدون شکر کندو را از نظر فاکتورهای بالا با هم مقایسه کنیم می بینیم

این مطلبم میتونه مفید باشه !  شکارچیان عسل وحشی

تفاوتی بین این دو عسل وجود ندارد  آزمایشگاه تنها می تواند روشن کند که عسل

مورد آزمایش تا چه اندازه طبیعی است و چقدر حرارت دیده است و چقدر کهنگی دارد و آیا توسط

زنبور عسل تولید شده است یا توسط انسان و با مواد شیمایی ساخته شده است.

آیا عسل کوهی، عسل ارگانیک است؟


بله عسل کوهی عسل ارگانیک و عالی ترین عسل ارگانیک محسوب می شود . در واقع هر

عسل کوهی و درمانی، ارگانیک محسوب می شود ولی هر عسل ارگانیک، کوهی محسوب نمی شود.

امروزه توسط انسان عسل های ارگانیک تولید می شود که بسیار مرغوب هستند ولی با این حال

این عسل های ارگانیک نیز کوهی محسوب نمی شوند.

انواع عسل از نظر نحوه تولید:

عسل های کوهی یا عسل های وحشی: این عسل ها در شکاف صخره ها و کوه ها

و بالای درختان و حتی در زیر زمین تولید می شود. انسان در تولید این عسل ها هیچ دخالتی ندارد

و انسان فقط این عسل ها را برداشت می کند.

عسل های ارگانیک: این عسل ها توسط زنبور تولید می شود و زنبوردارد در تولید این عسل از داروهای

ضد آفت استفاده نمی کند. ظروف بسته بندی این عسل نیز شیشه ای است و از ظروف پلاستیکی

استفاده نمی شود. همچنین این عسل در روستاها و شهرهای پاکیزه تولید می شود و آلودگی هوا

به عسل سرایت نمی کند.

بیشتر  بخوانید : عسل برای درمان دیابت 

عسل های طبیعی: در این نوع عسل، زنبور عسل، عسل را از شهد گلها و گیاهان منطقه تولید می کند.

ساکارز این عسل کمتر از ۵ درصداست و عسل مرغوب به حساب می آید. زنبور دار در تولید این عسل از

داروهای کنترل آفات به طرز استاندارد استفاده می کند.

عسل های تغذیه ای. در این نوع عسل، زنبور با خوردن شربت شکر، عسل را تولید می کند. این عسل

ساکارز بالاتر از استاندارد دارد. در این نوع عسل، عسل توسط زنبورتولید می شود ولی به علت تغذیه با شکر

خواص گلها و گیاهان در این نوع عسل کمتر دیده می شود و ازطرفی به علت اینکه شربت شکر وارد معده

این مطلبم میتونه مفید باشه !  از کجا بفهمیم عسل طبیعی است

زنبور عسل شده است، مقداری از خواص عسل در این نوع عسل وجود دارد.

عسل های مصنوعی این عسل ها در کارخانه و با ترکیب شکر و مواد مختلف و با حرارت دادن آن تولید

می شود. در تولید این عسل زنبور عسل هیچ دخالتی ندارد. این ماده به علت شکر و مواد افزودنی و ترکیبات

شیمیایی،  برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

https://1da.ir/L2LAq3Xv

https://0rz.tw/Sl6Xg

yun.ir/ynfjh2

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۶
سریاس خزانی