مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۴۸ ب.ظ

۰

روز دندانپزشک

دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۴۸ ب.ظ

از سال 1343روز 24 دی ماه،سالروز تاسیس جامعه دندانپزشکی ایران به نام «روز دندانپزشکی» نامیده شد و در تقویم های آن زمان منعکس گردید. مجلس شورای اسلامی در 23 فروردین سال 1360 به منظور گسترش و پیشرفت خدمات درمانی و بهداشتی دهان ودندان در مناطق محروم کشور و روستاها، قانونی با عنوان «طرح تربیت بهداشتکاران دهان ودندان» را تصویب کرد. این روزها خیلی ها به دنبال جایگزین کردن دندان از دست رفته شان، به وسیله«ایمپلنت های دندانی» هستند. وجود این علائم نشانه این است که باید برای عصب کشی به دندانپزشک مراجعه کنید. در سالهای اول پس از انقلاب،روز دندانپزشکی تغییر کرد. هنگامی که بافت های درون دندان بر اثر رسیدن میکروبهای پوسیدگی زا و یا ضربه آسیب ببینند و ملتهب و عفونی شوند ، معمولا دندانها خود به خود دچار دردی گنگ می شوند که در زمان شب تشدید می شود. همانطور که گفته شد دندانپزشکی حرفه ای بسیار قدیمی است.اولین مسواک ها را اهالی خاورمیانه استفاده می کردند و آن را با همین نام (misswak) می خواندند. اگر دندانها نامرتب و پس و پیش باشندو یا مشکلات و ناهنجاری هایی در فک بالا ویا پایین وجود داشته باشد باید برای درمان به مطب این گروه از دندانپزشکان بروید. معمولا برای عصب کشی دندان باید به این گروه از دندانپزشکان مراجعه کنید. مسواک آنها شامل شاخه کوچکی از درخت (سالوادوراپرسیکا) بود که آن را روی آب به مدت یک روز غوطه ور می کردند تا الیاف آن از هم جدا شوند، چوب این درخت اثرات مثبتی نیز روی لثه ها داشت. گرانولوم دندان چیست ؟

چه شد که “کانون” تعطیل شد و “جامعه” بهوجود آمد؟

پیش از تاسیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران چه تشکلهای صنفی دندانپزشکی وجود داشتند؟ اوایل سال ۱۳۳۰ هم به همت دکتر فریدون فرزین و همکاران او در بخش دندان پزشکی بیمارستان امیر اعلم “کانون دندان پزشکان ایران ” تشکیل شد. درابتدا “اتحادیه دندان سازان ایران” بود که دکتر استپانیان موسس آن بود، حدود سال هزار و سیصد شش تا هفت و پس از آن”سندیکای دندان پزشکان” بود که در ۱۳۲۳ تاسیس شد و موسس آن دکتر محسن سیاح بود. متاسفانه این تشکلها و به خصوص سندیکا، به دنبال حفظ قدرت منحصر به فرد دانشگاه تهران بودند و به همین دلیل چندان مورد توجه دندان پزشکان جوان که خارج از کادر دانشگاه بودند، قرار نگرفتند. در این دو تشکل، هم افراد فارغ التحصیل دانشگاه و هم افرادی که به شکل تجربی فعالیت میکردند عضو بودند. چه شد که “کانون” تعطیل شد و “جامعه” بهوجود آمد؟ ریاست سندیکا تا سالها با آقای دکتر جعفر قدسی بود.

مجله انجمن دندانپزشکی ایران

دندانپزشکان عمومی اگر بخودشون نیان و یک تشکل منسجم و غیر دولتی و غیر نظام پزشکی تشکیل ندن به خداوند قسم بزودی از تجربیها هم بیاعتبارتر میشن و این مهم بر عهده جوانترهاست. ارتودنسی هم همانند بقیه کارهای دندانپزشکی مانند اندو و جراحی میتونه توسط دندانپزشک عمومی انجام بشه. از طرفی خیلى دلم مى خواد بدونم آقاى دکتر نوید ناصرى با چند راى نماینده حدود ٢٧٠٠٠ دندانپزشک در شوراى عالى نظام پزشکى هستند؟ همه مشکل بر بر میگرده به پول! همونطور که تمام موارد اندو و یا جراحی ریفر نمیشه تمام موردهای اورتو هم ریفر نمیشه. خوب معلومه وقتی دندانپزشک عمومی یک درمان ارتو را با هزینهای کمتر از یک متخصص ارتو دریافت میکنه مردم ما با این اوضاع بد اقتصادی تمایل بیشتری برای مراجعه به اون نشان میدهند. وقتی شرایط برای دندانپزشک عمومی سخت بود میتونه به متخصص ریفر بشه. یه نفر به این آقای دکتر به اصطلاح نماینده بگه: شما حاضرید برای درمانهای ارتودنسی هزینهای معادل یک دندانپزشک عمومی از بیمارت بگیری؟ آیا از عوارض فضا نگهدار دندان خبر دارید؟ لینک رنگی را دنبال کنید.

ناطقان: در میان افزایش تغییرات آب و هوایی و نگرانیهای مرتبط با سلامت، گیاهخواری در سراسر جهان در حال افزایش است. امروزه بی بی کرم ها جایگزین بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبتی از پوست شدهاند. آگاهی از فواید، طرز استفاده، کاربرد و تفاوت آن با کرم های دیگر از جمله سی سی کرم، پرایمر، کانسیلر و مرطوب کننده جهت خرید و استفاده، بسیار لازم و ضروری است. به گزارش ایمنا، بی بی کرمها جایگزین بسیاری از کرم پودرها و دیگر محصولات آرایشی شده است. بی بی کرم (BB) چیست؟ دشمن در بسیاری مواقع نه تنها برای مشکلات و حل مسائل راه حلی پیشنهاد نمی دهد بلکه القای بن بست می کند و تلاش می نماید که مردم را ناامید و مأیوس سازد. بانوان جهت صرفهجویی در زمان و حتی هزینه از این کرمها استفاده میکنند. این کرمها انتخاب عالی برای مسافرت هم هستند چراکه میتوانند به جای چندین محصول مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

مجله جامعه دندانپزشکی پزشکی تهران

کریمخان زند شیراز را در سال ۱۱۸۰ هجری قمری (۷-۱۷۶۶ میلادی) بهعنوان پایتخت سلطنت خود برگزید. در آن زمان شیراز یازده بخش داشت که پنج تای آنها بخشهای حیدری، پنج تای آنها نعمتی و یک بخش متعلق به یهودیان بود. به دستور کریمخان بناهای متعددی مانند ارگ جدید شهر، بازار وکیل، دیوانخانه، توپخانه، یک مسجد باشکوه و چند هزار مسکن برای لرها که در سپاه کریمخان بودند بنا شد. در این دوران شیراز رونقی دوباره یافت و بر جمعیت آن افزودهشد. پس از کریمخان، جانشینان وی موفق به حفظ سلسله زندیه نشدند و پس از روی کار آمدن قاجارها، آقا محمد خان قاجار پایتخت را به تهران منتقل نمود. در دوره کریمخان استادکاران و کارگران از سراسر ایران به شیراز آورده شدند. شیشه ساخت شیراز به تمام ایران صادر میشد و شراب شیراز که عمدتاً توسط ارمنیان و یهودیان ساخته میشد از طریق خلیج فارس به بازار هند صادر میشد. گفته شدهاست که تنها ۱۲٬۰۰۰ تن در ساختن خندق جدید دور شهر شرکت داشتند.

مجله جامعه دندانپزشکی پزشکی ایران

کتابخانه مرکزی دانشگاه با نام کتابخانه قدیر هاس با مساحتی متجاوز از ۱۰۴۰۰ متر مربع شامل ۱۰۰،۰۰۰ کتاب، ۷۰،۰۰۰ مجله و ۴۴۰۰ مجله الکترونیکی است. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکیمدیا است. دانشجویانی که موفق به کسب امتیاز لازم از آزمون دانشگاه شوند میتوانند در خوابگاههای دمیر کارامانجی واقع در پردیس اصلی دانشگاه بدون پرداخت هزینهای اقامت نمایند. در پردیس اصلی دانشگاه 3 سالن ورزشی سر پوشیده، ۴ زمین تنیس، ۴ سالن بسکتبال، ۲ سالن والیبال، استخر سر پوشیده، زمین چمن مصنوعی و ۴ سالن فوتسال برای خدمت به دانشجویان در نظر گرفته شدهاست. در این خوابگاهها رستوران، بوفه، سالن ورزشی، اینترنت رایگان و دیگر امکانات رفاهی برای دانشجویان در نظر گرفته شدهاست. دانشجویان میتوانند در تعداد ۳۴ کلوب دانشجویی فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و علمی داشته باشند. این صفحه آخرینبار در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ ساعت ۱۰:۰۲ ویرایش شدهاست. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.

این رشته به صورت تخصصی به جراحی لثه و درمان کلیه بیماری های مربوط به لثه، ترمیم و یا پیوند استخوان برای لثه می پردازد. جراحی دندان کودکان و به طور کلی مراقبت های اولیه و بهداشتی دهان و دندان در شاخه ای جداگانه از رشته دندانپزشکی مورد بررسی قرار می گیرد. اطلاعات بیشتر در این خصوص را از این سایت مطالعه فرمایید. پیشگیری و درمان دندان های کودکان نیاز به گذراندن دوره های خاصی است که این دوره ها تحت عنوان دندانپزشکی کودکان به صورت یکی از تخصصی ترین گرایش های رشته دندانپزشکی مطالعه می شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص را از سایت رسمی انجمن دندانپزشکی کودکان در کانادا مطالعه فرمایید. این رشته شامل ترمیم، تشخیص و حفظ عملکرد و سلامت دهان و دندان با جایگزینی دندان های خراب و پوسیده است. پروتزهای دندانی یا ایمپلنت ها می تواند به صورت ثابت یا متحرک روی دندان فرد بیمار تا پایان روند درمانی او نصب شود. برای اطلاع از مواد دندانپزشکی با ما باشید.

از سلولهای بنیادی میتوان در اصلاح و ترمیم نقایص فک و صورت، ناهنجاریهای مادرزادی، شکاف کام و لب و جراحی و ترمیم شکستگیهای ناشی از تصادفات و حوادث استفاده کرد. در واقع علمی به نام دندانپزشکی در ایران وجود ندارد. شکل دندانهای مجزا و ساختار دندان این گروه از جانوران غیرمعمول که به نام malleodectid شناخته میشوند. محققان استرالیایی بقایای فسیلی مربوط به گروه ناشناختهای از کیسهداران گوشتخوار استرالیایی که 15 میلیون سال پیش در ناحیهای در شمال غربی کوئینزلند زندگی میکردهاند را به تازگی کشف کرده اند. دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، طی نامهای که ۱۵ اردیبهشت به معاون اول رئیسجمهور نوشته، از ارائهدهندگان خدمت و بیمهها خواستار مساعدت و رفع مشکلات اقتصادی شده است. تغییر در میکروبیوم های روده هم دارای تاثیرات متابولیکی، قلبی-عروقی، دستگاه ایمنی و نورولوژیکی خواهد بود. طبق یافته جدید محققان دانشگاه ایالتی اورگن، مواد آنتی باکتریال موجود در صابون ها و خمیردندان ها موجب تغییر در باکتری های روده می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۷
سریاس خزانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی