مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۴ ب.ظ

۰

واقعیت: آیا دندان های شیری مهم هستند؟ این وضعیت می تواند از صاف آمدن دندان دائمی زیرین جلوگیری کند یا حتی منجر به نهفتگی شود که در آن دندان اصلاً نمی تواند خارج شود. علاوه بر این، با جابجایی دندانها، ممکن است باعث شلوغی دندانها و سایر مشکلات ارتودنسی شود که ممکن است نیاز به درمان طولانی داشته باشد. دندان ها برای تولید صداهای خاص کلیدی هستند،لوازم دندانپزشکی به همین دلیل به رشد گفتار نیز کمک می کنند. علاوه بر این، دندان های شیری در رشد دهان و صورت کودک نیز نقش دارند و به آنها اجازه می دهند به درستی غذا را بجوند. اول از همه، این دندان ها به عنوان نگهدارنده عمل می کنند و فضا را برای ورود دندان های دائمی ذخیره می کنند. چرا دقیقاً دندان های شیری اهمیت دارند؟ زمانی که کودک دندان شیری خود را خیلی زود از دست می دهد، مانند آسیب یا پوسیدگی، دندان های دیگر تمایل به جابجایی دارند تا فضای خالی را پر کنند.

مجله سلامت دندان برای کودکان

در داخل مخاط دهان و همچنین در زبان، کام و کف دهان، غدد بزاقی جزئی هستند. غدد سرووز دیگری نیز در سطح زبان وجود دارد که جوانههای چشایی قسمت پشتی زبان را محاصره و لیپاز لینگوال را تولید میکنند. اگر طعم و مزه مطبوع باشد، زبان عمل میکند، غذایی را که باعث تحریک ترشح بزاق از غدد بزاقی در دهان میشود، دستکاری میکند. لیپاز یک آنزیم گوارشی است که هیدرولیز چربیها را کاتالیز میکند. زبان عضوی حسی گوشتی و عضلانی است و اولین اطلاعات حسی از طریق جوانههای چشایی در پاپیلاهای سطح آن دریافت میشود. غدد همچنین در مرحله اول تجزیه آمیلاز در تجزیه مواد غذایی است که بر روی کربوهیدرات موجود در غذا تأثیر می گذارد تا محتوای نشاسته را به مالتوز تبدیل کند. ترشحات آنها عمدتا مخاطی است و توسط اعصاب (CN7) عصبدهی میشود. با عمل زبان و ترشح بزاق وارد دهان و در آنجا مرحله اول فرآیند هضم انجام میشود.

جوانههای چشایی توسط شاخهای از «عصب صورت» (Chorda Tympani) و عصب (Glosopharyngeal) عصبی میشوند. مغز میتواند بین کیفیت شیمیایی غذا تفاوت قائل شود. تشخیص طعم شیرینی، فرد را به آن دسته از غذاهایی که انرژی تأمین میکنند، راهنمایی میکند. تجزیه اولیه کربوهیدراتهای انرژیزا توسط آمیلاز بزاقی طعم شیرینی را ایجاد میکند زیرا قندهای ساده اولین نتیجه هستند. مغز باید خیلی سریع تصمیم بگیرد که آیا غذا باید خورده شود یا نه. طعم ترش اسیدی است که اغلب در غذای بد یافت میشود. از نظر تکاملی تشخیص طعمهای مختلف به ادامه حیات و سلامت بدن کمک میکند. تشخیص تلخی، به مغز در مورد مصرف احتمالی ترکیبات مضر که در بیشتر موارد ناشی از گیاهان سمی یا غذای فاسد است، هشدار میدهد. پیامهای چشایی از طریق این اعصاب جمجمهای به مغز ارسال میشوند. تشخیص شوری و ترشی کنترل تعادل نمک و اسید را امکان پذیر میکند. تصور میشود که طعم و مزه گسی نشانه غذاهای غنی از پروتئین است. از پنج طعم اساسی به عنوان نمک، ترشی، تلخی، شیرینی و گَسی یاد میشود.

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی نیز امکان پذیر است، البته باید به این نکته توجه کرد که بین مشکلات لثه و بی دندانی با بیماری های قلبی ارتباطی وجود دارد . برای بررسی این موضوع محققین دانشگاه هارواردآمریکا و تولان به پژوهش پرداخته اند و تاثیر از دست دادن دندان را در بیماری های قلبی عروقی بررسی کردند. این مشکلات می تواند ارثی یا بخاطر برخی بیماری ها مثل دیابت یا رژیم غذایی نامناسب و سیگار کشیدن باشد. آیا از دست دادن دندان در میان سالی ارتباطی به بیماری های قلبی دارد؟ بنا به گفته محققین مشکلات مربوط به دندان و دهان مثل بیماری های لثه ای و از دست دادن دندان دلایل متعددی می تواند داشته باشد. پس کاملا مراقب سلامت دندان و دهان خود باشید چرا که از دست دادن دندان نشانه ی خوبی نیست. متخصص پریودنتیست  از دست دادن دندان در میان سالی احتمالا بخاطر التهاب و عفونت لثه است، اما مشخص نیست تا چه حد این اتفاق در بیماری های قلبی عروقی تاثیرگذار است.

مجله سلامت دندان تهران

سینوزیت و سردردهای ناشی از آن به ویژه در فصل سرما یکی از بیماریهایی است که مبتلایان به آن را آزار میدهد. به التهاب سینوسها، سینوزیت گفته میشود. با ما همراه باشید. سینوسها حفرههایی در جمجمه هستند که یکی از علل وجودی آنها سبک شدن جمجمه و حفظ رطوبت مناسب بینی است. مطالعه این مقاله به شما در شناخت بیشتر سینوزیت و پیدا کردن درمان مناسب کمک خواهد کرد. 3. گسترش مستقیم عفونت مثلا از دندانهای فک بالا یا شنا در آبهای آلوده. درصورتی که مخاط این حفرهها به هر علتی ملتهب شود، سینوزیت رخ میدهد. 1. انسداد منفذ سینوس یا گذرگاههای سینوسی که شایعترین علت آن سرماخوردگی است. همچنین روشهای درمان سینوزیت با طب سنتی را بیان خواهیم کرد. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی این بیماری میپردازیم. شاید علاقمند باشید درمورد سینوزیت و انواع آن بیشتر بخوانید. شناخت نوع سینوزیت و علل ایجاد آن میتواند در درمان آن به فرد کمک کند.

طول دوره کاردانی 2 سال و طول دوره دکترای حرفهای حدود 6 سال است. یک دامپزشک باید به زیستشناسی علاقهمند بوده، به زبان انگلیسی تسلط داشته و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشد. کاری که فیزیوتراپ انجام میدهد به جریان انداختن حرکاتی است که بنابر اتفاق دچار آسیب شدهاند. در این رشته با استفاده از یک سری وسایل مثل ابزارهای الکترونیکی در جهت رفع معلولیت، کاهش علایم بیمارهای مفاصل، عضلات و اعصاب تلاش میشود.  فیزوتراپ با انجام حرکاتی که مبنای علمی دارد و استفاده از ابزاری که جریان حرکت را تسهیل مینماید به خدمت رسانی میپردازد. در واقع فیزیوتراپ فردی است با قابلیتهای فردی بالا چه از نظر جسمی، چه از نظر روحی. بدون شک دانشجوی این رشته باید از سلامت جسمانی نیز برخوردار باشد اما قدرت بدنی در همه بخشهای دامپزشکی مطرح نیست. زیرا فیزیوتراپ کسی است که توان دوبارهای را به شخص بیمار میبخشد. چون بیمار او نمیتواند درد خود را بیان کند و دامپزشک باید خود موفق به شناخت بیماری گردد.

میوه ها و سبزیجات انتخاب های خوبی برای لبخند سالم هستند زیرا آنها سرشار از آب و فیبر هستند، که قندهایی که دارند را متعادل می کنند و به پاکسازی دندان ها کمک می کنند. به گفته سازمان غذا و دارو، شکر نباید بیشتر از 10 درصد از کالری روزانه شما را تشکیل دهد. اگر یک نوشیدنی شیرین میل می کنید، به دنبال آن یک لیوان آب بنوشید- این یکی از روش های معمول شستن قندها از داخل دهان است. در نوامبر سال 2015، سازمان غذا و دارو به افراد بالای 3 سال توصیه کرد در روز بیشتر از 5/12 قاشق چایخوری (50 گرم) شکر افزوده (حدوداً همان مقداری که در یک قوطی نوشابه وجود دارد) مصرف نکنند. آب ساده بهترین محافظ دندان ها است، بعلاوه مزایای خیلی زیاد دیگری که برای سلامتی دارد. اگر احساس تشنگی دارید، یک لیوان آب بنوشید. آب- بویژه حاوی فلوراید- نوشیدنی دوستدار دندان است. نوشیدنی های دیگری که شیرین نشده اند نیز برای دندان ها بی خطر هستند، از جمله قهوه و چای شیرین نشده.

اگر روزانه بیش از ۱ واحد از سبزی ها مورد نیاز است، سعی کنید از انواع مختلف سبزی ها استفاده نمایید. مصرف ماست و شیر بدون چربی و یا کم چربی برای سلامت همه افراد ضروری است. میوه ها شامل چیست؟ مصرف شیر و ماست سبب تولید انرژی و دریافت کلسیم، ویتامین A، پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی می شود. با مصرف میوه می توان انرژی، ویتامین ها (A و C)، مواد معدنی و فیبر را به بدن رساند. مصرف میوه ها برای همه افراد لازم و ضروری است. ممکن است به مصرف ۱ یا ۲ واحد میوه در طول روز نیاز داشته باشید در صورتی که در طول روز بیش از ۱ واحد باید میوه بخورید، سعی کنید از انواع میوه ها استفاده نمایید. گروه شیرشامل چه غذاهایی است؟ هر روز شیر بدون چربی یا کم چربی بنوشید و ماست کم چربی یا بدون چربی مصرف کنید.

 

 

منبع:

https://toothhealth.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی