مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله خبری عصر ایران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

این روزها چای دیگر یک نوشیدنی ساده محسوب نمی شود. نوشیدن چای در میان مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است. خوش رنگ و بویی که بسیاری از خاطراتمان را با او شریک هستیم. در غم و شادیهایمان، کمرنگ یا پر رنگ حضور داشته و طعمش جزو بیادماندنی ترین طعم هاست. نوشیدن چای خواص فراوانی دارد. کمک به سلامت قلب، جلوگیری از سرطان تخمدان، کاهش ریسک دیابت. کمک به سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به پارکینسون، کمک به هضم غذا و غیره. البته دم کردن چای هم خود یک هنر محسوب می شود که نیازمند وسیله و ابزار خاص خود است. با خانگی لند همراه باشید، ما میخواهیم راهنمای جامع خرید چای ساز و همچنین معرفی  11 مورد از بهترین چای ساز های بازار در سال 2021 را به شما ارائه کنیم. چای ساز هایی که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، حرفی برای گفتن دارند.

بهترین چایساز چه چای سازیست


برندهای مختلفی وجود دارند که پای ساز تولید میکنند. تعدادی از آنها به ظاهر اهمیت بسیاری داده اند. بعضی ها هم کیفیت را سر لوحه کار خود قرار داده اند. در طول این چند سال اخیر لوازم منزل پیشرفت های زیادی داشته اند. تعدادی از برند ها در سال 2021 محصولاتشان را زیبا تر و پیشرفته تر تولید کرده اند. همین پیشرفت ها باعث سردرگمی مشتری در بازار شده است. انتخاب یک چای ساز خوب نیاز به فاکتور های مختلفی دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کنیم. شاید بگویید این مسئله اهمیت چندانی هم ندارد، اما شما که دوست ندارید هر سال، چای سازتان را عوض کنید.

چای پس از آب، پرمصرف ترین نوشیدنی جهان است. مردم جهان از 5000 سال پیش چای مصرف میکنند. تولید سالانه چای در جهان 6337000 تن است.


چند نکته مهم هنگام خرید چای ساز 


انتخاب یک چای ساز خوب 8 نکته طلایی دارد که اگر آنها را رعایت کنید؛ 100% یکی از بهترین چای ساز های بازار را خواهید خرید. شاید برای تهیه یک چای ساز 100 ها مورد وجود داشته باشد، ولی میتوان همه این موارد را در یک فیلتر 7 الی 10 تایی مختصر کرد. جنس کتری و قوری، اصلیت و مدل دستگاه، توان مصرفی، جنس بدنه، کارایی و قابلیت ها، قیمت، طول کابل و نوع المنت، ظرفیت کتری و قوری. حتما حتما حتما به این نکات توجه کنید تا خدایی نکرده کلاه سرتان نرود. در ادامه کامل این نکته ها را بررسی می کنیم؛ پس سر جایتان بمانید و این متن را تا آخر بخوانید.

  • اصالت دستگاه
  • جنس بدنه کتری و قوری
  • توان مصرفی و قدرت
  • ترکیب بدنه و کیفیت مونتاژ
  • قابلت و امکانات ویژه و اتوماتیک
  • ظرفیت کتری و قوری
  • طول کابل و نوع المنت
  • قیمت

 

چای ساز اصل رو چطور تشخیص بدیم؟


همیشه گفته ام و باز هم میگویم: برای تشخیص جنس اصل از بدل چندین راه وجود دارد. اولین کاری که باید بکنید، سرچ کردن مدل آن دستگاه در گوگل است. کافیست نام و مدل چای ساز انتخابی تان را در گوگل سرچ کنید؛ حالا در لیست وبسایت هایی که مشاهده می کنید، باید آدرس وب سایت تولید کننده هم باشد. برای مثال وبسایت رسمی محصولات بوش، سایت “bosch-home.com” است. اگر در این باره سوالی داشتید، میتوانید با کارشناسان لوازم خانگی در ارتباط باشید. راه حل دوم خرید از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. سومین مورد گارانتی ست؛ فروشنده ای که محصول اصل میفروشد، هیچ ترسی از ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد. این سه نکته را رعایت کنید، مطمئن باشید جنس اصل خریده اید.

 

جنس بدنه کتری و قوری

یکی از مهم ترین بحث هایی که هنگام خرید چای ساز وجود داشته است جنس کتری و قوری است.

در دنیای چای سازها کلا 4 نوع جنس بدنه داریم؛ پلاستیک. استیل. شیشه. ترکیب اینها.


جنس کتری میتواند از استل، پلاستیک، شیشه یا ترکیبی از همه این ها باشد. اگر نبال ظرافت و زیبایی هستید دنبال چای ساز های شیشه ای بگردید. جنس کتری و قوری در این مدلها معمولا از شیشه باکیفیت و در اکثر مدلها از پیرکس استفاده شده است. یک چراغ ال ای دی زیبا هم داخل کتری قرار داده اند که جوشیدن آب در آنها واقعا دیدنی است. اما اگر دنبال کیفیت، استحکام و دوام میگردید، انتخاب چای ساز تمام استیل می تواند کار درستی باشد. این چای ساز ها از استیل ساخته شده اند و معمولا نوع استیل آنها مات است.

دقت کنید استیل نباید به آهن ربا جذب شود.

و اما مدلهای پلاستیک؛ این چایساز ها بدلیل جنس بدنه اشان قیمت پایینتری دارند. ظرافت آنچنانی هم در طراحی آنها بکار نرفته است. ولی از یک بابت به شما اطمینان میدهم؛ چای ساز های بدنه پلاستیکی از همه مدل ها ارزانترند. و در آخر هم مدلهای ترکیبی؛ این مدل ها از ترکیب شیشه و پلاستیک یا شیشه و استیل ساخته می شوند. ظرافت بالایی دارند و معمولا جزو گرانترین چای ساز های بازار محسوب می شوند. میتوان گفت این نوع از چای ساز ها بهترین چای ساز های بازار هم هستند و امکانات مختلفی هم دارند.

 


قدرت و توان مصرفی چای ساز


امروزه تقریبا تمامی وسایل آشپزخانه برقی شده اند؛ از طرفی کارها بسیار سریعتر جلو می روند و از طرفی مصرف برق به طرز چشم گیری بالا میرود. برای مردیریت این موضوع، میتوان در هنگام خرید به برچسب انرژی محصولات توجه کرد. با یک انتخاب هوشمندانه میتوان محصولاتی را انتخاب کرد که مصرف انرژی پایینتری دارند. برای مثال چای ساز های روهم از مدلهای صفحه ای مصرف کمتری دارند. این هم بدلیل حذف صفحه گرم نگهدارنده قوری در مدلهای روهمی است.

 

نوع ترکیب و کیفیت مونتاژ چای ساز


تقریبا هر کسی میتواند جنس بی کیفیت را تشخیص دهد. معمولا اجناس بدل از پلاستیک های خشک و شکننده ای تولید می شوند. وزن این اجناس بشدت کنم است و قابل انعطاف نیستند. بدنه خش دار و بسته بندی ضعیف هم یکی دیگر از نشانه های مونتاژ ضعیف است. توجه کنید در خرید های اینترنتی، از فروشنده درخواست کنید برایتان عکس ارسال کند. مدل و ظاهر دستگاه را با تصاویری که در وبسایت اصلی تولید کننده مطابقت دهید. شیشه هم اگر از پیرکس باشد که چه بهتر.


قابلیت های ویژه چای ساز


در دنیای مدرن امروزه، وسایل خانگی هم بشدت پیشرفت کرده اند. اکثر لوازم خانگی مدرن قابلیت اتصال به گوشی موبایل را دارند. در بیشتر مدلها کارها و قابلیت های اتوماتیک کاملا هوشمند تشخیص داده میشوند. برای مثال چای ساز های جدید، اتوماتیک به حالت گرم نگه دارنده میروند. سیستم قطع کن خودکار دارند، انواع حالت های ایمنی را دارا هستند و برای درست کردن انواع چای و دمنوش حالت های ویژه دارند. قابلیت تنظیم زمان و دما را دارند و از قابلیت خاموش شدن خودکار بهره مند هستند. ناگفته نماند این ویژگی های جالب قیمت چای ساز ها را تا حدودی بالا میبرند و شاید در مصرف برق آنها هم تاثیر بگذارند. خرید چایساز شاید آنقدر هم که فکر می کردیم ساده نباشد!!!

ظرفیت چای ساز


اگر خانواده شما پر جمعیت است، نیاز به چای سازهایی با ظرفیت بالا دارید. در بازار میتوان چای ساز هایی با ظرفیت 1.5 لیتر تا 2.5 لیتر پیدا کرد. برای مثال دلمونتی dl400 ظرفیت 2.5 لیتری دارد که ظرفیت بالایی برای یک چایساز است. اما درصورتی که در یک خانواده کم جمعیت زندگی می کنید، میتوانید از مدل هایی با ظرفیت 1.5 الی 1.9 لیتر تهیه کتید. مطمئنا این مدلها میتوانند کار شما را به خوبی راه بیاندازند.

 

طول کابل و نوع المنت چای ساز


طول کابل معمولا در چایساز ها یک معضل بوده است. ترجیحا چای سازی بخرید که طول کابلش به 1 متر برسد. این موضوع میتواند در آشپزخانه هایی که پریز زیاد ندارد، بشدت آزار دهنده باشد. و اما نوع المنت؛ دقت کنید در چای ساز های روهمی، المنت با کتری یکی نباشد، وگرنه مجبور میشوید کتری را با کابلش حمل کنید. اما در صورتی که کتری از المنت جدا باشد میتوان براحتی کتری را این طرف و آنطرف برد. یک چای ساز خوب باید هرجا که خواستیم با ما بیاید.

قیمت چای ساز


قیمت چای ساز یکی دیگر از مسئله های مهم است. برای اینکه مطمئن شوید که یک چای ساز خوب و مقرون به صرفه میخرید، باید به چندین وبسایت و فروشنده سر بزنید. حالا قیمت ها و نوع ها را با هم مقایسه کنید. ببینید قیمت ها معقول هسنتد یا نه. گاهی اوقات دو شرکت رقیب دقیقا یک محصول را تولید کرده اند. ظاهر و امکاناتشان هم یکی است؛ اما وقتی قیمت ها را بررسی می کنید میبینید قیمت چای ساز اولی یا دومی از دیگری بسیار گرانتر است. دلیل این موضوع به سیاست های این دو شرکت در فروش برمیگردد و اصلا ربطی به قیمت واقعی محصول ندارند. پس میتوانید چای سازی که قیمتش مناسب تر است را بردارید.

 

و حالا یک سوال مهم، چای ساز خوب چی بخریم؟


در جواب این سوال باید بگویم من امروز قصد دارم 11 مورد از بهترین چای ساز های سال 2021 را معرفی کنم. چای ساز هایی که به نسبت کارایی و کیفیت مناسبترین قیمت را دارند. ما در خانگی لند از بین تقریبا 500 مدل چای ساز، این 11 مورد را انتخاب کردیم. برای تهیه این لیست 11 تایی از فیلترهایی مانند: کیفیت المنت – جنس بدنه – کیفیت مونتاژ – طول، جنس و نوع کابل – جنس قوری – حالت(روهمی – صفحه ای – تکی) و غیره استفاده کردیم. بعد از حساسیت های زیاد به یک لیست 11 تایی رسیدیم که در ادامه تک به تک به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اما قبل از معرفی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها اشاره کنیم. شاید شما هم مدل هایی را بشناسید که جنس و قیمت خوبی دارند، ولی در این لیست نام آنها نیامده. پس تعجب نکنید. همراه ما باشید با 11 مورد از بهترین چای ساز های بازار در سال 2021 همراه با قیمت

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA5603

۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان

کتری برقی پروفی کوک مدل Proficook PC-WKS 1119

۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز پروفی کوک مدل ProfiCook PC-TK 1165

۱.۷۵۰.۰۰۰ تومان

چای سازپروفی کوک مدل ProfiCook PC-WKS 1020

۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان

چای ساز پروفی کوک مدل ProfiCook PC-HWS 1168

۲.۷۵۰.۰۰۰ تومان

آب جوش کن پروفی کوک مدل PC-HWS 1145

۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز بوش مدل Bosch tee maker TTA2201

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA2201

۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز بوش مدل Bosch tee maker TTA2010

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA2010

۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان

چای ساز تفال مدل Tefal tee maker BJ201F

چای ساز تفال مدل Tefal tea maker BJ201F

۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز فیلیپس مدل Philips tea maker HD7301

۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان

 

چای ساز پروفی کوک مدل Profi Cook PC-TKS 1056

چای ساز پروفی کوک مدل Profi Cook PC-TKS 1056

۲.۴۸۰.۰۰۰ تومان

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۳:۱۶
سریاس خزانی

هسته کمانی شامل دو گروه متفاوت رشته عصبی میباشد. هسته کمانی متشکل از دو رشته مغزی مجزا میباشد. گروه اول نوروپپتید Y (NPY) و آگوتی ریلیتد پپتید را تحریک کرده و در LH دارای ورودیهای تحریککننده و در VMH دارای ورودیهای بازدارنده میباشد. دومین گروه پرو-اپیوملانوکورتین (POMC) و تعدیلکننده کوکایین و آمفتامین (CART) را تحریک میکند و در VMH دارای ورودیهای تحریککننده و در LH دارای ورودیهای بازدارنده میباشد. مراحل رژیم دوکان در نتیجه رشتههای عصبی NPY/AgRP غذا خوردن را تحریک کرده و از سیری جلوگیری میکنند، در حالی که رشتههای عصبی POMC/CART سیری را تحریک کرده و از غذا خوردن جلوگیری میکنند. هر دو گروه رشتههای عصبی هسته کمانی توسط لپتین تنظیم میشوند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشبینی کردهاست که ممکن است اضافه وزن و مرض چاقی به زودی جای برخی از نگرانیهای دیرین در مورد سلامت عمومی، مانند سوء تغذیه و بیماریهای عمومی را به عنوان پراهمیتترین عامل ضعف سلامتی بگیرد.

  • لنفوم چشم
  • دیسانتری باسیلی
  • ناشتا بودن برای انجام آزمایشات حداقل به مدت ۱۰ ساعت
  • انتقال بیماری از طریق نیش حشره، کنه یا انگل
  • دستورات پزشک معالج را پیگیری کنید
  • آمفتامینها از جمله مت آمفتامین
  • اختلال دوقطبی

یعنی سایت هایی که در صفحه اول گوگل به شما معرفی می شوند، جزء معتبر ترین و پر بازدیدترین وب سایت پزشکی هستند! اگر می خواهید با معتبر ترین و در عین حال پر طرفدار ترین وب سایت پزشکی آشنا شده و اطلاعات بروز آنها را از دست ندهید، با ما همراه باشید. در این مقاله می خواهیم شما را با 10 وب سایت پزشکی معتبر در دنیا آشنا نموده و اطلاعاتی درباره آن ها در اختیار شما قرار دهیم. پس فرصت را از دست ندهید! سازمان سلامت ملی یا NIH، بزرگ ترین منبع سرمایه گزاری تحقیقات پزشکی در دنیا می باشد. درباره میزان فعالیت و عملکرد آن می توان گفت این وب سایت یکی از محبوب ترین وب سایت های مراقبت از سلامتی در دنیا می باشد. براساس آمار بدست آمده گفته می شود ماهانه بطور میانگین 20 میلیون نفر از این وب سایت پزشکی بازدید می کنند. شایان ذکر است 40 درصد این بازدید کنندگان از امریکا هستند. بنابر این گزارش گفته می شود معمولا بازدید کنندگان حدود 4 دقیقه به مطالعه این وب سایت پزشکی می پردازند. اهمیت حوزه سلامت و پزشکییک بیماری روانی، مانند افسردگی یا بی اشتهایی، می تواند بر وزن بدن و عملکرد کلی تأثیر بگذارد. مهم است که به سلامت به صورت یک مجموعه نگاه کرد و به طرف آن حرکت نمود تا چند فاکتور جداگانه. همه انواع سلامتی به هم پیوند خورده اند و افراد باید رفاه عمومی و تعادل را به عنوان کلید سلامتی هدف قرار دهند. سلامت به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد. افراد با انواع ژن ها متولد می شوند. در برخی از افراد، یک الگوی ژنتیکی یا تغییر غیر معمول می تواند به سطح سلامتی کمتر از حد مطلوب منجر شود. افراد ممکن است ژن هایی را از والدین خود به ارث ببرند که خطر ابتلا به برخی اختلالات افزایش می دهد. عوامل محیطی در سلامتی نقش دارند. گاهی اوقات، محیط به تنهایی برای تأثیر بر سلامتی کافی است. در مواقع دیگر، محرک محیطی می تواند در شخصی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری خاصی است، احتمال ابتلا را افزایش دهد. اخبار پزشکی و سلامتتعریف سلامت محیط زندگی اگر چه به سادگی قابل درک است، اما بیان آن چندان ساده نیست. تقریباً هر چیزی که در محیط ما وجود دارد و روی یکی از مولفه های سلامت تاثیر میگذارد را میتوان به عنوان سلامت محیط زیست یا سلامت محیط زندگی معرفی کرد. سلامت اجتماعی به معنای توانایی تعامل با انسانها و محیط با هدف ایجاد ارتباط رضایت بخش بین فردی است. توانمندی ارتباط صادقانه با دیگران و مدیریت تعارض به شیوه سالم و اخلاقی طی زمان مناسب و قابل قبول، از جمله شاخصهای سلامت اجتماعی است. سلامت معنوی را به صورت باور به ارتباط و اتصال انسان ها با یکدیگر و نیز داشتن معنا و هدف برای زندگی تعریف میکنند. داشتن شغلی که رضایت شغلی نسبتاً خوبی را ایجاد کند، انجام کاری که معنا داشته باشد، کارکردن با کسانی که سهم تو را در کار ببینند و بپذیرند، تعریفی از سلامت شغلی است. در طب سنتی سلامت جسمانی به معنای عدم بیماری در فرد بود. اکثر بیماریهای پوستی که وجود دارند، غیرواگیر هستند. یعنی از طریق تماس و تنفس به فرد دیگر منتقل نمیشود. بیشتر بیماریهای پوستی به کمک راهکارهای موضعی و دارویی قابل درمان هستند. مغز از حساسترین قسمتهای بدن است. عوامل متعددی وجود دارد که باعث میشود مشکلات مربوط به مغز و اعصاب بروز داده شوند. به همین دلیل راهکارهای درمانی متفاوتی هم ممکن است برای آنها وجود داشته باشد. در بیشتر موارد بیماریهای داخلی مغز به شرایط روحی و روانی نیز مربوط میشود. اختلالات روانی از جمله مشکلاتی هستند که به مغز و اعصاب مربوط میشوند. امروزه خیلی از افراد به برخی از شکلهای بیماریهای روانی دچار میشوند. این گروه از بیماریها، معمولا خطرناک نیستند ولی وقتی حاد شوند، میتوانند سبب آسیب به فرد و یا اطرافیان فرد شوند. این گروه از بیماریها انواع متعددی دارند. بعضی از آنها ممکن است نیاز به مراقبهای پزشکی داشته باشند. این گروه از بیماریها، میتوانند تاثیرات متعددی روی عملکرد روزمره افراد داشته باشند. برای اینکه بتوانید آنها را تفکیک کنید، در دسته بندیهای مربوطه آنها را قرار خواهیم داد. علائم سنگ کیسه صفرا این اختلال تغییرات متعددی را در خلق و خو ایجاد میکند که میتواند روی سطح انرژی و فعالیتهای فرد تاثیرگذار باشد. معمولا دورههایی از افسردگی و خوشحالی را برای فرد به همراه دارد. برای درمان زخم بستر چه باید کرد؟ خون دماغ چرا ایجاد میشود؟ چگونه میتوان آن را درمان کرد؟ واریس چه علتی دارد؟ 7 راه درمان آنرا بشناسید. در این مقاله سعی کردیم لیستی از بیماریها را گردآوری کنیم. ممکن است خیلی از بیماریهای دیگر وجود داشته باشند که در این مقاله مطرح نشده باشد اما توصیه میکنیم برای تشخیص و پیش بردن هر راهکار درمانی، از متخصصین مشورت دریافت کنید.

پزشکی و سلامت روان

این آمارها در حالی است که بر پایه آمار سازمان جهانی بهداشت (2008) میزان شیوع اختلال روانی در 14 کشور دنیا بین 3/4 درصد در شانگهای چین تا 4/26 درصد در ایالت متحده آمریکا متغیر بوده است. موارد بسیاری از این ناپایداری­ها در تاریخ پس از انقلاب اسلامی به روشنی به چشم می­خورد. وضعیت موجود و آن­چه که لازم است مورد توجه قرار گیرد، به­صورت خلاصه بدین شرح است: 1- اهمیت سلامت روانی و نیز سلامت اجتماعی در سامانه سلامت کشورها و نیز ایران تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. بنابراین برای آینده سلامت روانی و اجتماعی جهان و نیز ایران احساس نگرانی می­شود. 2- آمار اختلال­های روانی در ایران در مقایسه با سایر کشورها وضع خوبی ندارد. 3- جامعه ایرانی، جامعه­ای هیجانی، نگران، غمگین، حرمت­شکن، غیرقابل پیش­بینی و به تعبیر برخی بزرگان و مسئولان غیراخلاقی، قانون­گریز و نظارت­ناپذیر است، که همگی از عوامل خطر بروز اختلال روانی و بیماری­های روان- تنی است. 4- در ایران افراد متأهل نسبت به افراد مجرد، به دلایل گوناگون از سلامت روانی بهتری برخوردار نیستند، موضوعی که جای فکر و نگرانی دارد.

  • اختلال اوتیسم
  • نارسایی قلبی
  • محیط امن برای تن: جامه کافی، گرما، سرپناه و غیره
  • بیماری ها یا جراحی های اخیر
  • بلفاریت چشمی
  • رفلاکس معده

بسیاری از اختلالات روانی - مانند افسردگی ، اضطراب ، ADHD یا اختلال دو قطبی - با داروهای خاص قابل درمان هستند. اگر با روانپزشک کار می کنید ، ممکن است بسیاری از درمانها بر روی مدیریت دارو متمرکز شود. گاهی اوقات دارو به تنهایی برای درمان بیماری روانی کافی است. بعضی اوقات ترکیبی از دارو و روان درمانی یا مشاوره لازم است. در این صورت ، روانپزشک ممکن است روان درمانی را ارائه دهد ، یا روانپزشک ممکن است شما را به مشاور یا نوع دیگری از متخصصان بهداشت روان ارجاع دهد. روانشناس ی بالینی حرفه ای واجد شرایط هستند که قادر به ارائه خدمات مستقیم هستند به کسانی که در مسائل ذهنی یا رفتاری نیاز به مشاوره و کمک دارند. آنها می توانند بیماری های روانی را تشخیص بدهند ، برنامه های درمانی ایجاد می کنند و روان درمانی می کنند.روانشناسان بالینی از نظر تخصص با سایر روانشناسان تفاوت دارند. در حالی که برخی روانشناسان بالینی انواع اختلالات و رفتارهای روانی را درمان می کنند ، برخی دیگر تصمیم میگیرند یک اختلال خاص را مورد توجه قرار دهند. توجه به این نکته مهم است که روانشناسان بالینی معمولا دارو تجویز نمی کنند و تنها روانپزشکان هستند که قادر به تجویز داروهای روانپزشکی هستند. روانشناس بالینی باید برنامه های درمانی خود رامتناسب با هر بیمار اختصاص دهند ، زیرا افراد مختلف مشکلات مختلفی دارند و به بهترین شکل باید به آنها پاسخ داد. به منظور ایجاد روشهای معتبر و قابل اعتماد برای سنجش چگونگی عملکرد درمانی ومداخلات خاص ، تحقیقات ارزیابی در روانشناسی بالینی درگیر است. بنابراین بخش بزرگی از کار روانشناس بالینی شامل ارزیابی ها و تدوین تست های معتبر و قابل اعتماد است. پزشکی و سلامت کشوربا گسترش اینترنت پرسرعت در بسیاری از کشورهای جهان، زمینه برای اشتراک فایلهای حجیم فراهم شده است. است و دارای آخرین اطلاعات مربوط به بیماریهای مختلف و علایم و نشانه های آنها می باشد. شما می توانید اطلاعات مربوط به آخرین یافته های علمی در مورد کرونا و آنفلونزای پرندگان و آلودگی های غذایی را بیابید. همچنین آخرین گزارشات مختلفی را درمورد بسیاری از مطالب مرتبط با سلامت و بیماریها بیابید. بدانید که اکثر وب سایتهای علمی و پژوهشی اطلاعات بروز خود را از مرکز کنترل پیشگیری بیماریهای آمریکا (CDC)دریافت می کنند. پیشگیری از انسداد روده اطلاعات این سایت ماهانه تغییر می کند. در این سایت ارتباط با سایر آژانس های تخصصی سلامت و بهداشت امکان پذیر شده است. یکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان دهنده را بر بهداشت جامعهٔ جهانی ایفا میکندوظیفهٔ اصلی این سازمان مبارزه با بیماریها مخصوصاً بیماریهای مسری شایع و ارتقاء سلامت عمومی مردم جهان است. بیماری غالب ناشی از آب و غذای این کشور نیز، اسهال باکتریایی است. دنیاگیری کروناویروس در ایران (سال ۱۳۹۸) نیز رخ داد و با گسترش پایدار در جامعهٔ ایرانی، تلفات قابل توجهی بر جای گذاشت. بخش دارو و تجهیزات پزشکی همواره به صورت ۶۰ و ۴۰ درصد در بودجهها و برنامههای توسعه ۵ ساله در کنار هم مطرح میشوند، ضمن اینکه کمکهایی نیز گاه از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته میشوند. کل هزینههای درمانی ایران در سال ۲۰۰۵ برابر با ۲۰/۴ درصد از تولید ناخالص ملی بود. ۷۳ درصد از ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در آخرین گزارش خود، عملکرد سطح سیستم بهداشتی در ایران را پنجاه و هشتمین سطح بهداشت و عملکرد کلی سیستم سلامتی در ایران را در میان دولتهای جهان، رتبه ۹۳ اعلام کرد. براساس سالنامهٔ آماریای که در سال ۱۳۹۶ منتشر شد، شمار ۱۲۵٬۵۶۶ تخت بیمارستانی در ۳۱ استان این کشور وجود دارد که از این شمار، ۸۲۱۲ تخت آیسییو بودهاند.

  • آبریزش چشم یا اشک بیش از حد
  • بهترین ابزارهای تشخیص پزشکی
  • لنفوم یا سرطان غدد لنفاوی
  • اعصاب اطفال، فوق تخصص
  • سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج و کلم پیچ
  • اطلاعات پزشکی که از اینترنت یا دیگران کسب کرده اید
  • پرداخت حداقل حق بیمه
  • بیماری منییر

به دنبال اجرای این طرح، 45 هزار تخت بیمارستانی کشور با استفاده از تولیدات داخلی نوسازی و 2 میلیون و 700 هزار مترمربع فضای بستری در کشور بازسازی شد. موضوع زایمان طبیعی نیز یکی از بستههای حمایتی طرح تحول سلامت بود. پس از اجرای این طرح، 2 میلیون و 100 هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور انجام شد نقاط قوت رژیم مدیترانه ای و میزان انجام سزارین تا 6.5 درصد کاهش پیدا کرد. همچنین آموزشهای رایگان به 700 هزار نفر از مادران باردار در دوران بارداری و برای توانمندسازی برای باروری و زایمان طبیعی ارائه شد. از طرفی هزار و 800 واحد اختصاصی زایمان نیز در 366 بیمارستان کشور ساخته شد و 85 درصد هزینههای درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوجهای نابارور تحت پوشش قرار گرفت. طی سالهای اخیر، حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم هم افزایش یافت. به این واسطه حضور 3 هزار و 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در 236 شهر کمتر توسعه یافته و محروم خدمات پزشکی به صورت تمام وقت در بیمارستانهای دولتی ارائه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۱ ، ۲۱:۱۹
سریاس خزانی

بر پایه اظهارنظر کمیسیون عوامل تعیین­کننده روانی- اجتماعی سلامتِ WHO نزدیک 85 درصد عوامل تأثیرگذار بر سامانه سلامت، به­جز عوامل زیستی و ژنتیک است، که به نظر می­رسد در تمامی کشورها، از جمله ایران، نادیده گرفته شده است. اگرچه برای سلامت اجتماعی تعریف و شاخصگذاری یکسان جهانی وجود ندارد، متناسب عوامل خطر انسداد روده با هر منطقه شاخص­های خاصی به­کار رفته است. الف- طی 20 سال گذشته از سال 1357 تا 1377 به­طور متوسط میزان بروز سوء­مصرف مواد سالانه 8 درصد رشد داشته و به بیان دیگر به­طور تقریبی هر 12 سال دو برابر شده است. مقایسه این نرخ با نرخ رشد جمعیت، که طی 20 سال گذشته به­طور متوسط 63/2 درصد بوده است، نشان­گر سه برابر بودن میزان رشد بروز سوء­مصرف مواد نسبت به نرخ رشد جمعیت است. اثرات مفید موقّت مواد مخدر عبارت است از: دردزُدایی، اضطراب­زُدایی، نشاط­افزایی، جسارت­زایی و مهارگسیختگی و اثرات تداوم در مصرف مواد مخدر عبارت است از ایجاد وابستگی فیزیکی و روانی و تحمل2.

  • سندرم تونل کارپال
  • Google Scholar Profile for SALĀMAT-I IJTIMĀĪ (Community Health)
  • اختلال نافرمانی مقابله جویانه
  • مشکلات اجتماعی

پس از مشاهده موارد ابتلا در کردستان مواردی از ابتلا به وبا در استانهای کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز به وقوع پیوست. از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ مورد ابتلا به وبا از چهار استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و بوشهر شناسایی و گزارش شده است که ۹۵ درصد موارد ابتلا مربوط به دو استان کردستان و کرمانشاه بوده است. اگر چه سن بیماران حداقل یک سال و حداکثر ۸۲ سال گزارش شده است، اما اغلب مبتلایان در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال بودهاند که حدود ۷۰ درصد موارد است. بیش از ۷۵ درصد مبتلایان جنس مذکر و حدود ۷۸ درصد بیماران شناسایی شده ساکن مناطق شهری هستند. کلیه موارد شناسایی شده بیوتایپ التور و سروتایپ اوگاوا بوده است. ۴۷ درصد موارد ابتلا سابقه سفر به کشور عراق را ذکر کرده و سایر موارد نیز در شرح حال خود سابقه تماس با این مبتلایان را عنوان کردهاند. تقریبا در ۷۲ درصد موارد تابلو بالینی متوسط تا خفیف بوده و در ۲۸ درصد موارد بیماران با تابلو بالینی شدید مراجعه داشتهاند. حدود ۶۰ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان شده و سایر موارد نیاز به بستری داشتهاند. موردی از فوت تا کنون گزارش نشده است.

حوزه سلامت و علوم پزشکی

برای جنین، عمل سزارین شانس ابتلا به چاقی و بیماریهای خود ایمنی را در مراحل بعدی زندگی افزایش میدهد؛ و اگر انجام سزارین قبل از هفته 39ام بارداری اتفاق بیفتد، خطر ابتلا به بیماریهای تنفسی نیز در نوزاد بیشتر میشود. یکی از روشهایی که اخیراً برای زایمان طبیعی بسیار معروف شده است، زایمان طبیعی در آب است. مطالعه مقاله ” همه چیز در خصوص زایمان طبیعی در آب ” را از دست ندهید. آمار معقول عملهای سزارین چگونه باید باشد؟ قاعدتاً باید نرخ مشخصی برای انجام عملهای سزارین وجود داشته باشد که نه برای مادر و نه برای نوزاد ایجاد خطر نکند. پزشکان هنوز برای اینکه نرخ نرمال انجام عمل سزارین چه است، به نتیجهای نرسیدهاند. به گفته سازمان جهانی سلامت (World Health Organization) این آمار چیزی بین 10 الی 15 درصد است و برخی مطالعات دیگر نشان میدهد این آمار نزدیک به 19 درصد است. حتماً بخوانید : ” نشانه و علائم زایمان در ماه نهم بارداری چیست ؟ لیست غذاهای رژیم مدیترانه‌ای برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید. برای پایین آوردن میزان انجام این عمل، بیمارستانها میتوانند دستمزد پرداخت برابری برای عمل سزارین و طبیعی برای پزشکان در نظر بگیرند. همچنین آگاهی و اطلاعرسانی در مورد اهمیت انجام زایمان طبیعی و عوارض سزارین نگرشی کلی برای خانمها فراهم میکند که با دقت بیشتری در مورد زایمان خون تصمیم بگیرند. پزشکی و سلامتبرای کسب اطلاعات در این خصوص میتوانید این سایتها را بررسی کنید. اگر علاقهمند به بازیهای رایانهای هستید پیشنهاد میکنیم این صفحات را از دست ندهید. همچنین برای انجام بازیهای آنلاین استراتژیک میتوانید از این سایتها استفاده کنید. در انتها هم چند سایت برای دانلود بازی معرفیشده است. ممکن است در طول روز زمانی را برای وب گردی نیاز داشته باشید. مطالب طنز، سرگرمی، کلیپهای طنز، خواندن حکایت و یا حل جدول ازجمله محتوای آمده در سایت های معرفیشده در این صفحه است. سایتهای پخش آنلاین فیلم و سریال در این قسمت قرارداده شده، همچنین برای دانلود موزیک میتوانید از سایتهای که در این قسمت معرفیشدهاند استفاده کنید. وبسایتهای معتبر و فعال درزمینه خرید اینترنتی در این قسمت قرارگرفته، اگر قصد خرید اینترنتی دارید میتوانید با بررسی این وبسایتها و مقایسه قیمتها اقدام به خرید کنید. تمامی کالاهای موردنیاز شما در این قسمت برای خرید بهصورت اینترنتی موجود هستند. برای اطلاع از آخرین اخبار روز ایران و جهان میتوانید از این سایتهای کاربردی زیر استفاده کنید. در این صفحه برخی از صفحات معتبر و فعال در این زمینه قراردادهشدهاند. اگر جویای کار هستید و تمایل دارید از جدیدترین آگهیهای استخدام باخبر شوید، پیشنهاد میکنیم به این صفحات سر بزنید. همچنین اگر به دنبال ایجاد شغل هستید برای تحقیق در این خصوص میتوانید از سایتهایی که در قسمت آموزش کارآفرینی معرفیشدهاند استفاده کنید. اگر به دنبال داغترین و بهروزترین اخبار ورزشی هستید میتوانید از سایتهایی که در این قسمت معرفیشدهاند استفاده کنید. همچنین برای سهولت دسترسی شما سایتهای برخی از فدراسیونهای ورزشی معرفیشدهاند. سبک زندگی، ازدواج و همسرداری، همچنین مشاوره و راهنمایی ازجمله دستهبندیهای مهم این قسمت هستند. در ادامه نیز برای دانستنیهای گوناگون در خصوص خانواده مجلههای اینترنتی مختلفی در این قسمت معرفیشدهاند.

پزشکی و سلامت اصفهان

↑ «Life expectancy at birth, female (years) - Iran, Islamic Rep. ↑ فهرست کشورها بر اساس امید به زندگی، بانک جهانی، ۲۰۱۸. رتبهبندی بر اساس فایل اکسل انجام گرفته. ↑ «سرانه بیمارستانی در کمای نابرابری». ۲۰۱۹-۱۲-۲۵. بایگانیشده از اصلی در ۶ مه ۲۰۲۰. ↑ "Middle East :: Iran - The World Factbook - Central Intelligence Agency". «نگاه انحصاری به دارو شکسته شود/ خودبینی به سلامت مردم کمک نمیکند - خبرگزاری مهر - اخبار ایران و جهان». ↑ «چقدر به تختهای آیسییو ایران اضافه شدهاست؟ ». فکتنامه. ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹. بایگانیشده از اصلی در ۱۰ اوت ۲۰۲۰. دریافتشده در ۱۱ مه ۲۰۲۰. ↑ «مذاکرات جلسه ۳۳ دوره پنجم مجلس شورای ملی دوازدهم سرطان ۱۳۰۳». ↑ «مذاکرات جلسه ۸۸ دوره دوم مجلس شورای ملی ۲۴ ربیع الثانی ۱۳۲۸». ↑ «مذاکرات جلسه ۱۷۲ دوره دوم مجلس شورای ملی پنجم ذیقعده ۱۳۲۸». ↑ «مذاکرات جلسه ۲۰۸ دوره دوم مجلس شورای ملی نهم صفر ۱۳۲۹». ↑ ۱۵٫۰ ۱۵٫۱ «وزارت رفاه به قانون جدید غربالگری در مجلس «اعتراض کرد»». در بسیاری از مواقع عمل سزارین بدون اینکه نیاز پزشکی به آن باشد اتفاق میافتد. اگر از شرایط خود برای انجام زایمان طبیعی مطمئن نیستید، میتوانید مقاله ” معاینه لگن برای زایمان طبیعی ” را مطالعه نمایید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید. به گزارش خبرگزاری ایسنا، ایران پس از برزیل رتبه دوم عمل سزارین در دنیا را دارد! در سال 2014 میلادی (1393 شمسی) میانگین میزان انجام عملهای سزارین در جهان برابر با 5/18 درصد بوده است و در همین سال در ایران این آمار برابر با 56 درصد بوده است! در سال 1379 شمسی این آمار برابر با 35 درصد بوده است، یعنی طی 18 سال گذشته در حدود 20 درصد افزایش داشته است. برای مادرانی که زایمان توسط سزارین را خودشان انتخاب میکنند، شانس مرگ تا 60 درصد افزایش پیدا میکند. همچنین در این شرایط شانس وقوع پیچیدگیهایی که اثر آنها میتواند تا آخر عمر باقی بماند، بسیار زیاد است. محدود کردن مواد مغذی خاص فقط باید تحت نظارت یک متخصص تغدیه یا پزشک انجام شود. آب ، به صورت ایده آل باید به طور منظم و روزانه 8 لیوان مصرف شوند. معایب یویو وعده های غذایی و میان وعده ها باید در طول روز مصرف شوند و اندازه آن ها باید معقول باشد. الکل و مواد مخدر: از مصرف موادی که باعث تغییر خلق و خو یا سایر فرایندهای بدنی می شوند باید محدود یا اجتناب شوند. کسانی که تمایل به اعتیاد دارند یا سایر خطرات سلامتی باید پرهیز کامل از این مواد را در نظر بگیرند. مراقبت های پزشکی: اقلام اساسی مانند بانداژ، قرص و داروهای مسکن بدون نسخه باید به راحتی در دسترس باشند. سرفه طولانی مدت، تب یا بیماری های دیگر باید از طریق مراقبت های اولیه رفع شوند. در مواردی که علائم و نشانه ها قابل توجه یا تهدید کننده زندگی باشد باید به دنبال درمان اورژانسی باشید. استراحت و خواب: در حالی که فعالیت منظم برای سلامت جسمی ضروری است، استراحت بدن نیز به همان اندازه مهم است.

  • خیر برنامه ریزی زمانی در امر بارداری بسیار مهم است
  • پرداخت هزینه کمتر از جیب مردم
  • اکسپکتورانت شربت خوراکی 100
  • به ازای BMI ≥ ۳۵ یا BMI ≥ ۴۰ "چاقی شدید"
  • به ازای BMI ≥ ۳۵ یا BMI ≥ ۴۰-۴۴٫۹یا BMI ≥ ۴۹٫۹"چاقی مرضی"

قبل از شروع هرگونه خدمات درمانی، مهم است که پناهندگان از کارکنان بیمارستان سوال بپرسند که این بیمارستان یک بیمارستان یا کلینیک وابسته به وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه سلامت است یا خیر. این کار همیشه باید قبل از دریافت هرگونه خدمات انجام شود، زیرا بیمه سلامت خدمات در سایر بیمارستانها را پوشش نمیدهد. ۱۳. آیا طرح بیمه سلامت برای پناهندگان دارویی را که از داروخانه خصوصی خریداری میکنم تحت پوشش قرار میدهد؟ ۱۴. آیا باید در هنگام دریافت خدمات درمانی حق ویزیت پرداخت نمایم؟ افراد تحت پوشش بیمه سلامت باید 10% حق ویزیت برای خدمات بستری در بیمارستان و 30% حق ویزیت خدمات پاراکلینیکی را پرداخت نمایند (فرانشیز). هزینه حق ویزیت درصدی از صورتحساب خدمات درمانی است که شما باید خودتان پرداخت کنید، در حالی که بیمه بقیه موارد را پوشش میدهد. اگر فردی با بیماری خاص دارای پوشش بیمه سلامت رایگان یا پرداخت کننده حق بیمه هستید، برای درمان های مربوط به بیماریهای خاص خود حق ویزیت پرداخت نخواهید کرد.

  1. بیماری ناشی از صید و شکار حیوانات
  2. رشد سریع در حوزه دارویی
  3. آنوریسم مغزی
  4. سرطان روده کوچک
  5. مشکل دید در شب
  6. کاهش وزن با وجود اشتهای زیاد

با گسترش اینترنت پرسرعت در بسیاری از کشورهای جهان، زمینه برای اشتراک فایلهای حجیم فراهم شده است. است و دارای آخرین اطلاعات مربوط به بیماریهای مختلف و علایم و نشانه های آنها می باشد. شما می توانید اطلاعات مربوط به آخرین یافته های علمی در مورد کرونا و آنفلونزای پرندگان و آلودگی های غذایی را بیابید. همچنین آخرین گزارشات مختلفی را درمورد بسیاری از مطالب مرتبط با سلامت و بیماریها بیابید. بدانید که اکثر وب سایتهای علمی و پژوهشی اطلاعات بروز خود را از مرکز کنترل پیشگیری بیماریهای آمریکا (CDC)دریافت می کنند. مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری اطلاعات این سایت ماهانه تغییر می کند. در این سایت ارتباط با سایر آژانس های تخصصی سلامت و بهداشت امکان پذیر شده است. یکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان دهنده را بر بهداشت جامعهٔ جهانی ایفا میکندوظیفهٔ اصلی این سازمان مبارزه با بیماریها مخصوصاً بیماریهای مسری شایع و ارتقاء سلامت عمومی مردم جهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۱ ، ۲۱:۱۸
سریاس خزانی

لازم به ذکر است که دندانهای مصنوعی باتوجه به فیزیک دهان هرشخص تولید و پیاده سازی میشوند. در دندانپزشک زیبایی بسیاری از موارد پیش میآید که جراحی لثه، میتواند شکل لثه را کاملا تغییر دهد و این موضوع باعث افزایش زیبایی دهان و دندان افراد بشود. لق شدن دندان دائمی در این روش با بلندکردن لایه هایی از لثه میتواند زیبایی دهان و دندان را افزایش داد. ریشه دندان میتواند براثر تخریب لثه نسبت به غذا یا مایعات سرد و گرم، حساس شده و دندانها ظاهری دراز به خود بگیرد. تخریب لثه نیز میتواند باعث پوسیدگی ریشه دندان بشود و از دست دادن استخوان های دندان درنهایت منجر به از دست دادن دائمی دندان ها بشود. پس باید مراقب باشید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با عوامل تاثیرگذار در قیمت خدمات دندانپزشکی و همچنین خدمات دندانپزشکی آشنا کنیم. شما از کدام خدمات دندانپزشکی بیشتر استفاده کرده اید؟ به نظر شما آیا قیمت خدمات دندانپزشکی به موارد مختلفی بستگی دارد؟ نظرات خود را در زیر همین پست باما درمیان بگذارید.

  • افراد دارای مشکلات ریوی و قلبی
  • لومینیرز دندان
  • هد یا سر آنگل دارای کاتریج
  • کالبدشناسی و مرفولوژی دندان
  • Scaler 152

خونریزی کمتر، قدرت تاثیر بالا، و تقریبا آسیب رسانی پائین به دندان را می توان از فاکتورهای برتر استفاده از این دستگاه در مقایسه با دیگر روش های جرمگیری نام برد. بنابراین Ultrasonic Scaler را می توان یکی از روش های مفید در جهت پیشگیری و درمان بیماری های دندان دانست. 1- جعبه اصلی که داخل آن مدار الکترونیکی قرار دارد و در جلوی آن کلیدهای کنترل جریان آب و هوا و نیز خاموش و روشن قرار دارد. 2- هندپیس که از طریق کابل به دستگاه اتصال دارد. 3- پدال که دارای کابل بلندی است و انتهای آن با یک فیش و یا بطور مستقیم به دستگاه متصل می شود. 5- شیلنگ آب که مستقیماً یا بوسیله فیش به دستگاه متصل می شود. هندپیس از یک محفظه مناسب برای نصب قلم ساخته شده است و آب از طریق یک کابل نازک به نوک قلم می رود و تمام محفظه هندپیس را پر می کند. باید توجه داشت که به علت گرم شدن قلم، هیچ گاه بدون آب از دستگاه استفاده نمی شود.

قیمت تجهیزات دندانپزشکی

این دریل همچنین شامل مکانیسم اسپری کردن آب به صورت باریک، هنگام برش زدن دندان ها است. آب جلوی داغ شدن بیش از حد دریل را می گیرد، زیرا در غیر این صورت منجر به آسیب دندان خواهد شد. ایجاد حفره در دندان با دریل می تواند ناراحت کننده باشد، زیرا لرزش را به دندان ها و لثه ها می فرستد. گرچه این می تواند دردناک باشد، اما دندانپزشکان سعی می کنند آن را با استفاده از بی حس کننده موضعی به حداقل برسانند. دندانپزشکان برای فرایندهای دندانپزشکی مانند قرار دادن روکش ها، اغلب به قالب گیری از دندان های شما نیاز دارند. قالب ها فرم های کوچک پر از مایع هستند درمان بوی بد دهان  که با گذشت زمان سفت می شوند، و شکل دقیق دندان های شما را به خود می گیرند. گرچه قالب می تواند مزه تلخی داخل دهان شما بوجود بیاورد، اما ارزش مشکلاتش را دارد. اگر شما خوش شانس باشید، دندانپزشک شما ممکن است یک نمونه مزه دار از آنها را داشته باشد. در اینجا عوامل مرتبط و تاثیر سن بر ایمپلنت دندان را مورد بحث قرار می دهیم. در درمان ایمپلنت دندان ، سن تقویمی به خودی خود به عنوان یکی از عوامل قابل تامل پیشنهاد می شود ، اما آیا جوانی و پیری می تواند عامل بازدارنده ای برای درمان ایمپلنت باشد؟ پزشک بالینی باید از تغییرات جسمی ، متابولیکی و غدد درون ریز مرتبط با افزایش سن و چگونگی تأثیر این تغییرات در درمان ایمپلنت آگاه باشد. قبل از سن ۱۸ سالگی ساختار استخوان فک هنوز در مرحله بلوغ است ، به این معنی که ساختار استخوان ثابت نیست و ممکن است به رشد خود ادامه دهد. اسکلت انسان تا سن تقریبی ۳۰ سال متراکم شده و سپس به تدریج شروع به از دست دادن استخوان میکند؛ به طور کلی ، تراکم مواد معدنی استخوان انسان در سن ۲۵-۳۰ سالگی به اوج خود می رسد. اگرچه برخی از مطالعات در مورد درمان ایمپلنت در افراد مسن نرخ شکست بالاتری را گزارش می کند ، اما اکثر مطالعات نشان داد که افزایش سن به تنهایی منعی برای درمان ایمپلنت ندارد.

دانستنی های دندانپزشکی ایران

یکی از مهمترین ابزارهای موجود در دندانپزشکی یونیت است. یونی همان صندلی است که بیمار برای ویزیت توسط پزشک روی آن دراز میکشد. در واقع اکثر تجهیزاتی که قرار است دندانپزشک با آنها کار کند، در کنار یا روی یونیت قرار میگیرد. تمام یونیتهای دندانپزشکی یک پایه دارند که روی آن پایه، چراغ قرار میگیرد. علاوه بر این برای یونیتهای دندانپزشکی ورودی هوا و آب و خروجی فاضلاب نیز در نظر گرفته شده است تا کار پزشک و بیمار آسانتر شود. در ادامه بخشهای دیگر یونیت، به اختصار اشاره خواهیم کرد. کاسه کراشور و دوش آب لیوان: این کاسه برای تخلیهی آب دهان و تکههای دندان خورد شده استفاده میشود. میز کنسول یا تابلت: مناسب برای کنترل قسمتهای مختلف یونیت و بخشهای مختلف آن است. میز دستیار: دکمههای تابلت معمولا بر روی این میز قرار دارند. بر روی این میزها معمولا دکمههایی برای نگهداری اینسترومنتها، لایت کیور، براق کش و دیگر ابزارها وجود دارد. این وسیله در سه نوع یونیت، مینی یونیت و میکرو یونیت در بازار وجود دارد.

  • تصویر برند
  • جلوگیری از رشد باکتریها دردهان
  • امکان انتخاب با کمپرسور و بدون کمپرسور
  • از دوستان و آشنایان بپرسید و پیشنهاد بگیرید

در حال حاضر سفارشات مجموعه دنتیوا از طریق پست خصوصی ایران (تیپاکس) ارسال میگردد. مدت زمان تحویل مرسوله بسته به شهرستان و شهر مقصد ۲۴ تا ۴۸ ساعت میباشد. لازم به ذکر است، درصورت درخواست شما دندانپزشک عزیز، ارسال سفارش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ایران پیام و … نیز امکان پذیر است. کالای مورد نظر در انبار دنتیوا موجود باشد. سفارش تا قبل از ساعت ۱۵ ثبت و از جانب شما تایید شده باشد. سفارشاتی که بعد از ساعت ۱۵ ثبت و تایید شود روز بعد ارسال خواهند شد. در حال حاضر سفارشات مجموعه دنتیوا از طریق اسنپ، الو پیک و یا پیک اتحادیه (برای حجم سفارشات بالا) ارسال میگردد. دیگر نگران هزینه ارسال سفارشات خود نباشید. با خرید بالای ۷.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان از مجموعه دنتیوا ،ارسال سفارش شما به تمام نقاط ایران از طریق تیپاکس رایگان میباشد به صورتی که این مبلغ داخل حساب شما شارژ میشود و از خرید بعدی شما کسر میگردد. خواسته و هدف ما از فعالیت آنلاین در دنتیوا خدمترسانی بهموقع و رفع تمامی نیازهای دندانپزشکان محترم حوزه دندانپزشکی است. محصلان این رشته باید از نظر کارهای فیزیکی و عملی نیز مهارت لازم را داشته باشند؛ زیرا آنها باید تمام چیزهایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند، باید در عمل انجام دهند. با توجه به این که دندان پزشکی یک رشته سخت است، بنابراین داوطلبان سخت کوش، باهوش و توانا می توانند در آن پذیرفته شوند. معایب ارتودنسی کاموفلاژ نکته دیگری که در مورد این رشته باید بدانید، این است که دندانپزشکی یکی از ۱۱ رشته ای است که دارای طرح اجباری می باشد و فارغ التحصیلان باید طرح اجباری را بگذرانند. رشته دندانپزشکی مناسب چه کسانی است؟ رشته دندانپزشکی (Dentistry)، یکی از شاخه های پرطرفدار پزشکی است که در سطح عمومی شامل بررسی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری های دهان و دندان میشود و نیاز به مهارت و توانایی های فردی خاصی نیز دارد. دندانپزشکی در پایه دکترای حرفهای قرار دارد و زیرگروه ۱ رشته تجربی در کنکور سراسری است. کار در حوزه دندانپزشکی، مانند تمامی حرفه ها، نیازمند ویژگی های شخصیتی و توانایی های خاص خود خواهد بود که سبب موفقیت بیشتر فرد است.

  • نحوه صحیح مسواک زدن (روزی 3 بار با رعایت نکات ایمنی)
  • معرفی سبک زندگی سنتی و فرهنگ روسیه
  • بیماریهای روانی
  • کد آیسیک محصولات طرح توجیهی تجهیزات دندانپزشکی
  • تخفیف خدمات به کارمندان و دانشجویان
  • کارت دانشجویی و کارت کارمندی به همراه کپی کارت
  • مراجعه به مطب دندانپزشکی در بارداری را فراموش نکنید

3. مرتبه سوم (خروجی از لابراتوار): توسط فرد هماهنگ کننده ایمنی لابراتوار، قبل از ارسال کار (پس از اتمام کار). 4. مرتبه چهارم (ورودی به محل دندانپزشک): توسط پرسنل دندانپزشکی به محض دریافت کار از لابراتوار. مسیٔولیت حسن انجام مرحله اول و چهارم شخصا با دندانپزشک (با نظارت مستقیم بر پرسنل) و مرحله دوم و سوم با مدیریت لابراتوار (با نظارت مستقیم بر فرد هماهنگ کننده ایمنی) می باشد. اولویت اول ضدعفونی پروتزها و اپلاینس ها، به روش غوطه ورسازی (در صورت عدم تداخل با ساختار) می باشد. آبکشی قبل و بعد از ضدعفونی با آب جاری الزامی است. مجله ایران دنتال و بهداشت دهان و دندان فرد ضدعفونی کننده باید الزاما از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده نماید. همچنین قبل و بعد از استفاده از PPE حداقل به مدت 20 ثانیه دست های خود را با رعایت پروتکل ویژه شست و شوی دست ها بشورد. چنانچه یک اپلاینس شدیدا آلوده بوده و با دبری پوشیده شده باشد می توان جهت تمیز کردن اولیه آن از دستگاه اولتراسونیک استفاده نمود و سپس آن را شست و ضدعفونی نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۱ ، ۲۰:۰۵
سریاس خزانی
  • قدم بعد این است که والدین قبل از مراجعه به کلینیک باید با کودک خود صحبت کرده و آمادگی لازم را در او ایجاد نمایند. آنها باید دید مثبتی درباره لزوم مراجعه به دندانپزشکی به فرزند خود بدهند. همچنین باید مراقب کلماتی که در صحبت های خود به کار میبرند، باشند. از به کارگیری کلماتی که بار منفی و ترس در کودک اجاد میکند، بپرهیزند و هرگز از خاطرات تلخ خود در این زمینه چیزی نگویند. فضانگهدارنده دندان ایجاد ذهنیت مناسب درباره دندانپزشکی یک قدم رو به جلو در این خصوص است. قبل از مراجعه به کلینیک از استراحت کافی فرزندتان مطمئن شوید. کودک برای انجام اعمال دندانپزشکی نباید خسته باشد. برای راضی کردن فرزندتان جهت مراجعه به کلینیک یا همکاری او با پزشک به او رشوه ندهید. اما اگر رفتار خوبی داشت به عنوان جایزه هدیهای برای او در نظر بگیرید. در صورتی که کودکتان، بیماری خاصی مانند آسم، بیماری قلبی، صرع، دیابت، عقبماندگی ذهنی و… دارد، آن را از دندانپزشک پنهان نگه ندارید؛ چون ممکن است در روند درمان کودک شما اختلال ایجاد کند.
  • کلامپ رابردم مناسب
  • شستشوی دورانی و گردشی کف دست و انگشت دست و دست مخالف
  • نحوه مدیریت درد دندان
  • پلاستیک اینسترومنت مسطح با نوک تفلون
  • ارائه انواع کالای دندانپزشکی
  • علائم بیماری به ویژه تبتان را کنترل کنید
  • ابزارهای معاینه- اینه
  • تغییر ارتفاع

حقایق جالب پزشکی ؛ تکه پنبه ای که 5 بیماری را درمان می کند! بدن انسان و دنیای پزشکی دائما در حال متعجب کردن انسان ها هستند. در این بخش بسیار جالب و جذاب سلامت نمناک، مجموعه ای از حقایق جالب پزشکی آورده شده که ممکن است شما را حیرت زده کنند . همچنین در مورد 5 مزیت قرار دادن یک تکه پنبه ی مرطوب در ناف هم صحبت شده است. طبق اطلاعاتی که دانشمندان در مورد مصر باستان دارند، علم پزشکی این کشور به طرز شگفت آوری توسعه یافته بود . پزشکان در پادشاهی جدید (اواسط قرن شانزدهم) قادر بودند که بارداری را تشخیص بدهند و آن ها حتی سعی در تعیین جنسیت کودک داشتند. دانه جو و دانه گندم مخلوط شده با خرما و ماسه در 2 کیسه جداگانه قرار داده می شدند و روزانه با ادرار خانم مرطوب می شدند. در قرن شانزدهم ، یک سردخانه مکانی برای "نمایش چهره ها" بود و آن چهره ها زنده بودند.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی

دندانهای شیری از ۶ ماهگی تا ۳ سالگی در دهان رویش می کنند. به عبارتی سلامت دندانهای دائمی در گرو حفظ و مراقبت از دندانهای شیری است. خوشبختانه امروزه براحتی روشهای درمانی مختلف از درمان ساده روی یونیت دندانپزشکی گرفته تا درمان تمام دندانها در یک جلسه از طریق بیهوشی عمومی در کودکان امکانپذیر است. تعداد دندان های شیری ۲۰ عدد ولی تعداد دندان های دائمی ۳۲ عدد است. پس تنها ۲۰ عدد از دندان های دائمی جایگزین شونده هستند و ۱۲ عدد باقیمانده با رشد فک، پشت دندان های آسیای شیری رویش می یابند. ۲ دندان جلویی فک پایین و آسیاهای اول (که در انتهای هر فک و بلافاصله پشت آخرین دندان شیری رویش می یابند). زمان رویش این دندان های دائمی به طور میانگین ۶ سالگی است. پس، این دندان ها را با دندان های شیری اشتباه نگیریم. 1. بهتر است در مراجعات اولیه درمان های ساده تر مانند فلوراید تراپی یا پرکردگی های کوچک که زمان کمتری نیاز داشته و نیاز به بی حسی ندارد انجام شود.

دانستنی های رشته دندانپزشکی

شاید در ابتدای امر نگه داری از دندان های شیری چندان مهم به نظر نرسد زیرا با آمدن دندان های دائمی اثری از این دندان ها باقی نمی ماند. کودک باید از دندان های شیری خود تا بالا آمدن دندان های دائمی مراقبت کند، زیرا در صورت از دست دادن دندان های شیری زودتر از موعد تاثیر بسزایی روی شکل گیری دندان های دائمی خواهد داشت. پس مشکلات دندان در کودکان را جدی بگیرید و برای برطرف کردن مشکلات دهان و دندان کودکان خود لازم است به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا به طور کلی این مشکل برطرف شود. برخلاف سایر رشته های دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان رابطه دو طرفه پزشک و بیمار نیست، بلکه یک رابطه 3 طرفه بین پزشک، کودک و والدین کودک است. بدیهی است ارتودنسی کاموفلاژ چیست ؟ همکاری والدین کودک ( به صورتی که دندانپزشک کودک از ایشان می خواهد) در از بین بردن اضطراب و به آرامش رساندن دلبندشان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در صورت غیر همکار بودن کودک، به صبر و شکیبایی بیشتری از سوی والدین نیازمندیم تا شرایط روحی مناسب برای کودک جهت درمان فراهم شود. در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی میدانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان را آموزش میدهد. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین میکند. همچنین به یاری این علم میتوان بسیاری از بیماریها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. این مقطع دارای دو دوره مجزای ۲ و ۴ ساله است. که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافتشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروبشناسی و ایمنیشناسی را میگذرانند. امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت میکنند. حال سوال اینجاست که آیا برای این تعداد فارغالتحصیل رشته دندانپزشکی فرصتهای کاری وجود دارد؟ امروزه در کشور ایران فرصتهای شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است.

  1. میشود و تو میتوانی
  2. پانچ رابردم
  3. صندلی دندانپزشک یا تابوره
  4. اسپاتول محکمه(Spatulas for mixing Dental plaster)
  5. آدرس و کدپستی دقیق
  6. کمک به حفظ و ارتقایی بهداشت دهان ودندان کودکان

در حال حاضر سفارشات مجموعه دنتیوا از طریق پست خصوصی ایران (تیپاکس) ارسال میگردد. مدت زمان تحویل مرسوله بسته به شهرستان و شهر مقصد ۲۴ تا ۴۸ ساعت میباشد. لازم به ذکر است، درصورت درخواست شما دندانپزشک عزیز، ارسال سفارش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ایران پیام و … نیز امکان پذیر است. کالای مورد نظر در انبار دنتیوا موجود باشد. سفارش تا قبل از ساعت ۱۵ ثبت و از جانب شما تایید شده باشد. سفارشاتی که بعد از ساعت ۱۵ ثبت و تایید شود روز بعد ارسال خواهند شد. در حال حاضر سفارشات مجموعه دنتیوا از طریق اسنپ، الو پیک و یا پیک اتحادیه (برای حجم سفارشات بالا) ارسال میگردد. دیگر نگران هزینه ارسال سفارشات خود نباشید. با خرید بالای ۷.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان از مجموعه دنتیوا ،ارسال سفارش شما به تمام نقاط ایران از طریق تیپاکس رایگان میباشد به صورتی که این مبلغ داخل حساب شما شارژ میشود و از خرید بعدی شما کسر میگردد. بیماری طحال، و نفخ درسرمعده را ایجاد می کند. و "زیاد خوردن آپ پز آن" باعث آسم می شود. • وجود جوش شیرین در نان در برخی افراد موجب افزایش استرس و سردرد می شود. نان های بدون جوش شیرین استفاده کنید تا سالم تر باشید. • 75% مغز انسان از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب موجب سردرد می شود. باعث تولید مواد سمی در بدن می شود. https://iran-dental.ir/ چایی که بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد کهنه به شمار می رود و موجب افزایش خستگی می شود. مصرف لیموترش همراه با چای داغ موجب از بین رفتن ویتامین C آن می شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می دهد. ساعت مچی را برعکس ببندید با دست غیرمعمول مسواک بزنید، با دست مخالف صبحانه میل کنید. • مغز را به چالش بکشید تا عصب ها مجبور شوند مسیر جدیدی بسازند با اینکار ظرفیت مغز و حافظه را زیاد می کند. • آب را بیشتر از یک بار نجوشانید زیرا سمی می شود.

نمایندگی تجهیزات دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از قدیمیترین تخصصهای پزشکی در دنیاست که سابقه آن به 7000 سال قبل از میلاد بازمیگردد. با این حال اولین اسناد مرتبط با دندانپزشکی و پوسیدگی دندان مربوط به 5000 سال قبل از میلاد است. در آن زمان در متون سامریان، کرم خوردگی دندان به عنوان عامل پوسیدگی معرفی میشود در جالب است بدانید ایده خوردن دندان توسط کرمها تا سال 1700 میلادی بر قوت خود باقی بود. در یونان باستان بقراط و ارسطو در مورد دندانپزشکی نوشتند و به خصوص در مورد درمان پوسیدگی دندان ، اما تا سال 1530 هنوز اولین کتاب در زمینه دندانپزشکی نوشته نشده بود. اولین کتاب دندانپزشکی he Little Medicinal Book for All Kinds of Diseases and Infirmities of the Teeth بود که در 1530 منتشر شد. در 1700 دندانپزشکی تخصصی تر شد. در 1723 جراح فرانسوی Pierre Fauchard که به عنوان پدر دندانپزشکی مدرن لقب گرفته است، کتاب خود را منتشر کرد و برای اولین بار سیستم جامعی برای مراقبت و درمان دندان معرفی کرد. به علاوه، فوچارد برای اولین بار ایده پر کردن دندان و استفاده از پروتز دندانی را مطرح کرد و دریافت که اسید حاصل از قندها منجر به پوسیدگی دندان میشود. در 1840 اولین کالج دندانپزشکی (کالج جراحی دندانپزشکی بالتیمور) بازگشایی شد. دندانپزشک چه کارهایی انجام میدهد؟ دندانپزشکی خود شاخه های تخصصی دارد که درمانهای تخصصی تر دندانپزشکی را شامل میشود. برای مثال ارتودنتیست متخصص دندانپزشکی است که چند سال علاوه بر تحصیلات عمومی دندانپزشکی، آموزش ویژه در زمینه درمانهای ارتودنسی دیده است و به صاف و مرتب و همراستا کردن دندانها و فکها میپردازد. پریودنتیست به مشکلات لثه و ساختار پیرامون میپردازد. جراح فک و صورت و دهان تخصص دیگری از دندانپزشکی است که در آن برخی جراحیهای استخوان گردن، صورت و دهان انجام میشود. دندانپزشک زیبایی به زیبا سازی دندانها، لثه و به طور کلی لبخند میپردازد.

  1. شرکت آنکار
  2. لیست تجهیزات دندانپزشکی اندودنتیکس
  3. ابزارهای پروتز- پروتز متحرک
  4. شناسنامه ، کارت ملی به همراه کپی از تمام مدارک
  5. میکرو موتورها

عوامل تاثیرگذار در قیمت خدمات دندانپزشکی چیست؟ آیا با عوامل تاثیرگذار در قیمت خدمات دندانپزشکی آشنا هستید؟ در این مقاله از طبیب فارسی همراه ما باشید. هزینه های دندانپزشکی برای بسیاری از مردم گران هست و این موضوع باعث میشود تا نتوانند به سلامت دهان و دندان خود به موقع و به درستی رسیدگی کنند. به عنوان مثال هزینه و قیمت ارتودنسی نسبت به سایر خدمات دیگر میتواند گران تر باشد و این قضیه سبب شده تا برخی از دندانپزشکی ها به ویزیت رایگان روی بیاورند. البته که حداقل هزینه برای ارتودنسی براساس نرخ مصوب درنظر گرفته شده اما در کل شاید همه نتوانند از این خدمت استفاده کنند. مجله دندانپزشکی ایران دنتال در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، هزینه های دندانپزشکی و خدمات آن در ایران پایین است اما اگر بخواهیم این مورد را درباره درآمد مردم ایران بسنجیم قضیه کمی عوض میشود و این موضوع جای تامل دارد. قیمت این خدمات در تمام دنیا حتی در کشورهای همسایه ما و حتی کشورهای عقب مانده تر از ما در حوزه پزشکی و فناوری هم گرانتر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۱ ، ۲۰:۰۴
سریاس خزانی